Aktualności

Baza danych osobowych – wymogi i ryzyka wykorzystywania jej do celów reklamowych.

Jednym z podstawowych zadań działów sprzedażowych i marketingowych w firmach jest pozyskiwanie nowych klientów. W dzisiejszych czasach sukces tych działań w dużej mierze opiera się na pozyskaniu danych osobowych klienta, takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu. Z punktu widzenia RODO kanały pozyskiwania danych osobowych podzielone są na dwie kategorie: 1. od […]

Więcej

Zgoda dziecka na przetwarzanie danych

Warunki wyrażenia zgody przez dziecko na przetwarzanie danych reguluje art.8  Rozporządzenia. Według RODO zgodne z prawem jest przetwarzanie danych osobowych dziecka, które ukończyło lat 16 i wyraziło na to zgodę w przypadku usług społeczeństwa informacyjnego oferowanych bezpośrednio dziecku. W przypadku, gdy dziecko nie ukończyło lat 16, takie przetwarzanie jest zgodne z prawem wyłącznie w przypadkach, […]

Więcej

Wytyczne Europejskiej Rady Ochrony Danych dotyczące terytorialnego zakresu stosowania RODO

23 listopada Europejska Rada Ochrony Danych poinformowała na swojej stronie o możliwości zgłaszania uwag do Wytycznych 3/2018 dotyczących terytorialnego zakresu stosowania RODO  (art. 3). Uwagi w ramach konsultacji publicznych można zgłaszać do 18 stycznia 2019 r. na adres e-mail: EDPB@edpb.europa.eu. Wytyczne dotyczące terytorialnego zakresu stosowania RODO mają na celu ujednolicenie zasad współpracy gospodarczej w ramach przetwarzania […]

Więcej

Kartki świąteczne – co na to RODO?

Wraz z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia w wielu firmach rozpoczęła się akcja wysyłania kartek świątecznych lub upominków do partnerów biznesowych. Zwyczajowo tego rodzaju przesyłki adresowane są do konkretnych osób, a nie na dane adresowe organizacji, firmy czy organu publicznego. Powód jest dosyć oczywisty – firma to ludzie i trudno sobie wyobrazić podtrzymywanie relacji biznesowych z […]

Więcej