Aktualności

Dane osobowe a marketing VR – czy metaverse da nowe możliwości?

Ludzie prowadzą swoje życie w wirtualnej, łączącej elementy świata realnego i fikcyjnego, barwnej rzeczywistości. Wyposażeni w specjalne okulary niemalże odcinające ich od prawdziwego świata, symulujące dotyk rękawice, owijające ciała kostiumy lub wielokierunkowe bieżnie, przemierzają bezkres transcendentalnego świata jako swoje spersonalizowane awatary. Wizja ta wydaje się być dzisiaj bardzo znajoma, ale nie jest rzeczą nową. Pojęcie […]

Więcej

Warstwowy obowiązek informacyjny

Jednym z podstawowych obowiązków administratora jest poinformowanie osoby, której dane pozyskuje o tym m.in. kto, po co i jak długo będzie te dane przetwarzał oraz jakie prawa przysługują ww. osobie[1]. Obowiązek ten powinien zostać zrealizowany przez administratora w sposób przejrzysty, tak by informacje były sformułowane jasnym i prostym językiem, zrozumiale dla odbiorcy[2]. RODO proponuje rozwiązanie […]

Więcej

Jak poprawnie złożyć skargę do UODO na niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych i jakie są tego konsekwencje?

Polacy są coraz bardziej świadomi posiadanych przez nich praw związanych z ochroną danych osobowych. Nie dość, że samo zagadnienie przestało być interesujące tylko dla garstki prawników, ponieważ w stechnicyzowanej rzeczywistości możemy zostać  sprowadzeni do roli terabajtów danych przetwarzanych głównie w celach marketingowych, to na dodatek każdy na własnej skórze może odkryć, iż prywatność przestała być […]

Więcej

Dopuszczalność cold calling i cold mailing na gruncie RODO

Dopuszczalność cold mailing i cold calling w świetle przepisów o ochronie danych osobowych przysparza wielu problemów, a tym samym ryzyk związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Artykuł określa przesłanki dopuszczalności takiego działania oraz wskazuje jak realizować marketing zgodnie z prawem. Cold mailing i cold calling Terminy cold mailing i cold calling stosowane są dla określenia metody […]

Więcej