Problem ochrony danych osobowych w reklamie programatycznej

System reklamy programatycznej (ang. „programmatic”) polega na sprzedaży reklam w Internecie, która odbywa się w czasie rzeczywistym, na zasadzie aukcji ofert, pojawiających się na dostępnych powierzchniach reklamowych stron wydawców. Transakcja sprzedaży reklam odbywa się w mgnieniu oka.

Strona podażowa (SSP) komunikuje się ze strona popytową (DSP), po czym dochodzi do transakcji i wyświetlenia reklamy na stronie wydawcy. Dzięki technologii programmatic reklamodawca ma pewność, że jego reklama wyświetli się osobie, należącej do jego „grupy docelowej” w określonym miejscu w Internecie.

Jednym z kluczowych elementów w systemie reklamy programatycznej jest ustalenie tzw. „grupy docelowej”, tj. użytkowników Internetu (korzystających zarówno z komputerów stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych). Grupę docelową stanowią więc osoby fizyczne (podmioty danych), które mogą być narażone na utratę prywatności.

Informacje, takie jak adres IP użytkownika, czas dostępu do strony, długość trwania sesji, rodzaj używanego oprogramowania, lokalizacja urządzenia, w połączeniu z dodatkowymi danymi pozwalają na stworzenie cech osobowości użytkownika, jego przyzwyczajeń, indywidualnego trybu życia, a nawet ingerujące dużo głębiej w jego prywatność (rejestrujące np. stan zdrowia lub poglądy polityczne).

O tym, czy stosowanie reklam programatycznych może wiązać się z naruszeniem prywatności podmiotów danych oraz, czy tak do końca wiadomo, kto naprawdę nimi administruje będzie mowa na webinarium, na które serdecznie zapraszamy.

Data: Środa, 16 Listopada 2022, godz.: 11:00 – 12:00

Link do rejestracji.

Zapraszamy!

Spis treści